Thursday, July 24, 2008

E prelucrata?

Aceasta este de departe cea mai amuzanta intrebare pe care ti-o poate cineva despre o fotografie realizata in format digital. Pai, e prelucrata, ca daca nu era, o vedeai cam asa: 11000110100100100011110101001010101101010100.
Si atunci, cat e de prelucrata? Culorile erau alea? :) lol, cum as zice daca as fi cibernaut. Ai scos ceva? Ai bagat? Ai modelat? Ai desenat? Ai pictat pe ea?
Am discutat de o mie opt ori in diferite contexte despre viitorul filmului. A trecut ceva timp, piata s-a stabilizat. Foarte jos pentru film, dar s-a stabilizat. Nu mai am emotii. Filmul va mai fi in zona ceva timp. Nu va trebui inca sa imi bricolez o masinarie de facut emulsie pe celuloid cum am vazut deunazi pe un site.
Mai mult, vad din ce in ce mai multe fotoreportaje pe afara facute in mod evident pe film. Nu ma refer la fotografia de flux. Ea e acaparata integral de digital. Insa se va pune serios problema credibilitatii imaginilor in format digital, mai ales peste timp.
Chiar acest post il scriu dupa ce m-am amuzat copios citind acest articol cu o poza de prima pagina, modificata grosolan:
link

si continuarea aici:
link

Cate oare nu ajung la noi, dupa ce baietii de la editare au zabovit mai mult de 10 minute cu "atacul clone tool", le-au facut sa arate credibile?


3 comments:

Anonymous said...

i-ai prins!!!!!
dar de-ale tale, cand mai vedem?!

Octavian-Andrei Brezean said...

interesant ...

Katrin said...

Dragut sa regasesc posturi noi. Dupa ce am verificat intr-un timp in zadar, renuntasem aproape sa mai vin. Ma gandeam ca te-am pierdut definitiv in favoarea hartiei si "argentique"-ului si timpului petrecut face-to-face.
Don't be a stranger, drop by from time to time, as we all do. ;-)) Da, stiu, deja ti-ai dat seama, insa daca tot pot s-o spun, de ce sa ma abtin? :p